Friday, June 15, 2012

hari ke 6 as someone fiancee

tanggal 29.5.12 (selasa) bersamaan 8 Rejab 1433H dalam pukul 3 pm aku telah disarungkan cincin pertunangan oleh mak alee dan alee juga telah disarungkan cincin oleh abah ku...Alhamdulillah, majlis pertunangan kami berjalan lancar seperti yang dirancang..majlis kami dihadiri lebih kurang 200 orang tetamu..persiapan tuk majlis aku ni mcm last minit jugak sbb family alee dtg merisik dan berbincang utk tukar tarikh daripada 30/5/12 kepada 29/5/12..ikut je la ape ckp org tua..huhuhu tp aku bersyukur kerana sewaktu majlis berjalan,cuaca redup sbb baru lps hujan seolah2..mengizinkan majlisku ini..(ayat x blh blah kn?)

Perjalanan cinta kami masih belum dikatakan sah selagi kami belum alee belum diakad oleh ayah ku...tp aku bersyukut ke hadrat Illahi kerana sewaktu majlis berjalan..majlis ama meriah dengan kedatang semua tetamu even ada yg x dpt dtg..Nasi Minyak berlaukkan ayam masak merah +gulai daging +acar nanas+kuih+buah..mencukupi dan hbs...smpai aku sendiri pn x sempat mkn nasi myk...alee pn x mkn kalo x silap aku..aku sempat mkn sikit je..tu pn ma yg suapkan time tetamu tgh mkn...sedapnye....ma nk mkn bersuap lg....huhuhuhuhu

1 hari sebelum genap tarikh perjalanan cinta kami , kami telah bertunang..skrg da msuk 6 hari aku menjadi tunang kepada Alee dan setakat ni Alhamdulillah...mungkin belum ada cabaran/dugaan utk kami hadapi..Aku doakan agar hubungan kami terus mekar tanpa layu..org ckp slps tunang byk dugaan yg perlu aku hadapi..aku slalu terfikir..dugaan yg mcm mne yg aku perlu hadapi? stakat gaduh2 tu biasa la...bohong la kalo aku x pnh bergaduhkn?hehehhe gaduh blh eratkn hubungan? btl x?

now aku cerita detik2 manis waktu majlis tu berjalan...jam tgn aku menunjukkan pukul 2.30pm n aku dikabarkan yg rombongan alee seramai 50org telah smpai..waktu tu aku duk dlm bilik sbb aku hanya blh kuar bile sesi berbincang selesai..dalam pukul 3 mcm tu,

su(mak sdare aku) pngil "kngah,kngah da blh kuar")
aku: "betul ke su?"
su:"betul la.."

aku pn keluar dgn penuh debaran...(time tu jantung aku relax je tp perut aku da sakit gile..tanda2 nervous yg melampau)..huhuhu...

waktu aku keluar je ke ruang tamu..pandangan aku kabur..ak hanya nmpk org ramai n pandangan aku x fokus..ak hnya nmpk abah je (yg berbaju pink)....aku terus ke pelamin..waktu aku duduk dipelamin..aku rase mcm nk menangis je sbb aku baru prasan yg semua org pandang ke arah aku dgn penuh senyuman..then aku nmpk kelibat ma..lega sikit waktu tu..ma plak seakan2 terkedu sbb bakal disarungkan cincin oleh mak alee...then mak alee dtg n sarungkan cincin dijari ku..slps tu, giliran abah menyarungkan cincin pd alee..time tu aku tgh abah happy sgt..Alhamdulillah..semua bjalan lancar......

No comments: